ALL THE FLOWERS THAT YOU PLANT - Alessandra Dragoni
June 2021
Edition of 250
Hardcover
16.5x24cm
64 pages
ISBN 978-88-94895-46-9
–
Designed by Erica Preli
TRA I 10 MIGLIORI LIBRI FOTOGRAFICI DEL 2021 su “Il Foglio”
The photographs in this book were made in the outskirts of a small Italian town, a neighborhood that was built in the late fifties, when people from the countryside came to the city looking for work. The place appears like a strange combination of rural and urban cultures.
A body of work about photography as a means to investigate the past, letting familiar visions revealing themselves from a different perspective.
“You plant your roses and you let it go, you wait, you can’t do much to speed up the process. Roses need time, you need time. It’s the work of time on the individual and on the space around us that I try to capture, but also our capacity to accept that time cannot be forced”.
***
La periferia di una piccola città italiana, un’area costruita attorno agli anni cinquanta, quando dalle campagne ci si spostava in città per lavorare; la trasformazione del paesaggio in una combinazione di cultura urbana e rurale. In quest’opera la fotografia è strumento di indagine del passato, accoglie visioni familiari osservandole da una diversa prospettiva.
“Piantiamo le nostre rose e le lasciamo crescere, aspettiamo, non possiamo fare altro. Le rose hanno bisogno di tempo, noi abbiamo bisogno di tempo. E’ l’azione del tempo sull’individuo e sullo spazio circostante che cerco di individuare, ma anche la nostra difficoltà ad accettare che il tempo non può essere forzato”.